Xbox 360 Need For Speed Shift
Terug naar overzichtXbox 360 Game
- Gebruikte Game
- Race in een hogere versnelling! In deze race-ervaring wordt de moderne motorsport levensecht weerspiegeld. Need for Speed Shift is ontworpen voor racers en door racers. Shift is een authentieke en meeslepende race-ervaring, ontwikkeld door Slightly Mad Studios in samenwerking met uitvoerend producent Michael Mann van Black Box en senior vice-president Patrick Soderlund van EA Games Europe.
Het Team
Het team van Slightly Mad Studios bestaat uit ontwikkelaars en ontwerpers die aan de bekroonde games GT Legends en GTR 2 hebben gewerkt. Need for Speed Shift weerspiegelt het racen in geavanceerde wagens levensechter dan ooit. Spelers worden midden in alle actie geworpen met meeslepende en spannende functies waaronder de verbazingwekkend realistische eerste-persoons cockpitcamera en een compleet nieuw crash-systeem. De extreem hoge snelheden en geavanceerde besturingsmogelijkheden maken van dit spel de ultieme race-sensatie.
Terug naar start
Need for Speed - Shift gooit enkele features, die de laatste jaren zo dominant aanwezig waren in de games, over boord. Vergeet de achtervolgingen van de politie. Vergeet de open-wereld die Need for Speed - Underground introduceerde. De ontwikkelaars willen opnieuw de nadruk leggen op de keiharde motorsport waar elke seconde telt. Met ijzersterke concurrenten zoals GRiD en Gran Turismo moet ze de perfecte balans vinden tussen arcade racing en racing simulatie. Eerst en vooral nemen de races in Shift je terug mee naar de startlijn die ook meteen de finishlijn is. Knappe, gedetailleerde en gevarieerde circuits nemen je zelfs mee naar de straten van Londen.
Crashtastic
Wat Need for Speed - Shift het meeste onderscheid van de massa race games is de aanwezigheid van een sublieme physics-engine. Dankzij deze gamemotor creëert de game het racegevoel na tot in de puntjes. Geef je plankgas dan zal je net als in het echte leven, tegen je zetel plakken. Het gezichtsveld in NFS - Shift reageert dynamisch op deze acties. Bruusk remmen resulteert tot een camerazoom naar voren, hard door de bocht tilt de camera naar gelang de G-krachten naar links of rechts en ten slotte zal de camera ook reageren op een crash. Knal je ergens keihard tegenaan dan zal de camera je door elkaar schudden. Extra motion-blur en geluidseffecten, die de plotse klap in de verf zetten, vernauwen je gezichtsveld en laten je hart hevig te keer gaan. Crashen bepaalt deze keer dus meer dan alleen de prestatie van je wagen. Al deze effecten zijn trouwens uniek aan het eerste persoonszicht in de game. Racen vanuit het standpunt van de bestuurder was nog nooit zo intens en adrenalinegeladen weergegeven in een videospel.